هداياي تبليغاتي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 2
دیروز : 2
افراد آنلاین : 1
همه : 1987
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

تعجبي ندارد كه چرا مشتري ها تا اين حد به هداياي تبليغاتي علاقه دارند. بر اساس انجمن بين المللي محصولات تبليغاتي، صنعت هداياي تبليغاتي، يك صنعت 2/2 ميليارد دلاري است.

هداياي شركتي اين قدرت را دارند كه به مشتريانتان نشان دهند به فكر آنها هستيد و به اين ترتيب رضايت آنها را جلب كنند. علاوه بر اين، اين هدايا مي توانند كاري كنند كه كسب و كار شما بيشتر در خاطر مشتري ها بماند. آنها مي توانند به انتقال آنچه برند شما معرف آن است – سرگرمي، خلاقيت، بهره وري و يا هر چيز ديگري كمك كنند.

خود من به شخصه سالهاست كه هداياي تبليغاتي كه منحصر به فرد بوده اند را نگه داشته ام. آنها را دوست دارم.

من نمي خواهم اينجا در مورد هديه هاي هميشگي صحبت كنم. البته هداياي ساده هم هميشه كاربرد دارند - مانند يك ليوان با نام برند شما و يك جمله زيبا بر رويش، و يا يك كيسه خريد چند بار مصرف با نام برندتان بر روي آن. اين هدايا براي نمايشگاه هاي تجارتي خوب هستند. خود من هم چنين هديه هايي را اگر برايم جالب باشند نگه مي دارم.

اما هداياي تبليغاتي كه واقعا مي توانند تاثير خوبي روي من بگذارند، آنهايي هستند كه فراتر از استاندارد هاي اقلام تبليغاتي مي روند.

من يك سري هديه بازاريابي خيلي خوب دريافت كردم، و در همين حين متوجه شدم چه چيزي باعث مي شود اين همه برجسته و جالب توجه باشند. يك هديه ي بازاريابي كه باعث شود مشتريان، شركت شما را به ياد داشته باشند را مي توان به اجزاي كوچك تر تقسيم كرد. اگر مي خواهيد براي هداياي تبليغاتي ايده بگيريد، اين هشت دستورالعمل را در نظر داشته باشيد:

1.به فكر يك چيز منحصر به فرد باشيد

بله، منحصر به فرد. كلا براي اينكه يك هديه تبليغاتي هميشه در يادها بماند، بايد متفاوت باشد. من همين الان دارم از يك ليوان استفاده مي كنم كه يك فروشنده آن را به من داده است. به راحتي در دست جا مي گيرد، مي توان آن را در مايكروويو قرار داد و اندازه اش هم خوب است. همينطور يك دفترچه يادداشت چسب دار هم دارم كه از يك فروشنده ديگر گرفته ام. قطعا ارزش از اين وسايل را مي دانم.

با اين حال، وقتي به فكر يك هديه تبليغاتي هستم كه فراتر از انتظارم است، يك ليوان يا دفترچه مد نظرم نيست. من حتي نام فروشنده اي كه آن دفترچه را به من دادم يادم نيست، مگر اينكه به آن نگاه كنم.

وقتي به هداياي شركتي به ياد ماندني كه دريافت كرده ام فكر مي كنم، يك چيز منحصر به فرد تر مد نظرم است.

 

2. بهتر است هديه ضخيم تر از پاكت نامه باشد

مردم عاشق باز كردن بسته هاي دريافتي هستند. وقتي آنها يك بسته يا جعبه مي بينيد، شروع به حدس زدن و پيش بيني كردن مي كنند. در اينجا عنصر غافلگيري شكل گرفته است چون آنها نمي دانند چه چيزي در انتظارشان است.

گرفتن يك بسته، خيلي هيجان انگيز تر از  يك ايميل يا يك نامه تخت است. (البته خوب شايد اگر در آن نامه به شما گفته شود كه در قرعه كشي برنده يك جايزه بزرگ شده ايد، مسلما خيلي هيجان انگيز تر از يك بسته است، اما چنين چيزي خيلي كم اتفاق مي افتد؟)

البته كارت ها و يادداشت هاي تشكر هم هستند كه مي توانيد آنها را براي افراد ارسال كنيد. ولي آنها هداياي تبليغاتي نيستند.

نكته اين جاست كه با هديه اي كه به افراد مي دهيد آنها را به حدس زدن واداريد.

3. به دريافت كننده چيزي بدهيد كه بتواند با آن كاري انجام دهند

به مشتريان خود كتاب نگه دار براي كتاب خانه هايشان ندهيد. البته كتاب نگه دار هيچ اشكالي ندارد - آنها در موقعيت مناسب خيلي هم خوب هستند.

اما اگر به مشتريانتان چيزي بدهيد كه بتوانند لمس كند و آن را نگه دارند و از آن استفاده كنند ممكن است بهتر در حافظه شان بماند. بهتر است هديه يك چيز تعاملي باشد كه گيرنده را ترغيب كند آن را لمس كند، نگه دارد و يا با آن ارتباط برقرار كند.

4. بي ربط نباشد

آيا هديه تبليغاتي تان به كسب و كار تان مرتبط است؟ آيا مي توانيد بگوييد آن آيتم، چيز به خصوصي در مورد كسب و كارتان منتقل مي كند؟

به ياد ماندني ترين هداياي شركتي، نماينده كسب و كار شما هستند. خود آن آيتم و يا چيزي در مورد آن، بايد محصول يا خدمات شما و يا مزايايي كه فراهم مي كنيد را به ذهن بياورد.

5. كاري كنيد كه خلاق و درجه يك باشد

ديگر لازم نيست بگويم كه نبايد ارزان به نظر برسد؟

ببينيد، هيچ كس در يك كسب و كار كوچك نمي خواهد مقداير زيادي پول صرف هداياي تبليغاتي كند. ما هم مي خواهيم هديه ها گران نباشند.

اما هزينه و برداشت دو چيز متفاوت هستند. هزينه بايد كم باشد - بلكه يك هديه بازاريابي بزرگ نبايد ارزان به نظر برسد. بايد درجه يك به نظر برسد. و خلاقانه باشد.

علاوه بر اين، بسياري از شركت ها كاركنان خود را از پذيرش هداياي گران قيمت منع مي كنند. سقف محدوديت اغلب  25 دلار يا كمتر است. و اين هم دليل ديگري براي پايين نگه داشتن هزينه كالاهاي تبليغاتي است، چون در اين صورت دريافت كننده ممكن است آن را قبول نكند.

6. لوگوي خود را فراموش نكنيد

كاملا واضح است. خيلي مهم است كه لوگوي خود را فراموش نكنيد. سليقه هم فراموش نشود. صرف نظر از اينكه هديه شما چيست، لوگوي شما، كسب و كار تان را به مردم يادآوري مي كند.

7. چيزي را انتخاب كنيد كه ماندگار باشد           

من هم عاشق گرفتن گل و غذا به عنوان هديه هستم. خودم هم آنها را به عنوان هديه داده ام. قصد ندارم بگويم آنها هديه هاي خوبي نيستند. يك گلدان گياه زيبا يا يك جعبه بيسكوييت هم مي تواند هديه ي خوبي باشد.

اما آنها هديه بازاريابي به ياد ماندني نيستند كه بتوان مدت  طولاني نگه داشت. ماهيت ماندگار بودن آيتم تبليغاتي مي تواند براي سال  ها حكم يك يادآور را داشته باشد – خيلي بيشترازا اينكه يك جعبه آب نبات بلعيده و فراموش شود.

8. تلاش ويژه اي به خرج دهيد

در نهايت، احتمالا نمي خواهيد و لازم هم نيست يك عالمه پول خرج كنيد – همانطور كه در بالا اشاره شد. اما اگر براي درست كردن آن كمي تلاش كنيد، هديه تبليغاتي تان به احتمال زياد قابل توجه خواهد شد.

دوباره برگرديم به مثال شكل لگويي Andertoon، كاملا مشخص است كه هديه دهنده زمان زيادي را صرف اين ايده و سفارشي سازي كرده تا اين هديه نماينده كسب و كارش باشد. هزينه اي كه صرف هر هديه شده كمتر از 25 دلار بوده است. در آن مورد، موضوع بيشتر در مورد خلاقيت و سرمايه گذاري زمان است، تا صرف كردن هزينه هاي اضافي. در دريافت كنندگان هم هيچ شكي باقي نماند كه او تلاش ويژه اي به درست كردن اين هديه كرده است.

نكته اينجاست. اگر امسال سالي است كه مي خواهيد با دادن يك هديه بازاريابي به ياد ماندني، جلو بيفتيد، اين هشت دستورالعمل را دنبال كنيد. با صرف زمان براي ايجاد چيزي منحصر به فرد و به ياد ماندني، در خدمت شاياني به كسب و كار خود كرده ايد و به مشتريان وفادار خود هم احترام گذاشته ايد. همچنين دور نماي فروش تان را هم تحت تاثير قرار داده ايد.

 
امتیاز:
 
بازدید:
[ ۸ اسفند ۱۳۹۵ ] [ ۱۱:۵۱:۵۵ ] [ نيلوشهابي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب