هداياي تبليغاتي
 
نويسندگان
مطالب تصادفی
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 6
دیروز : 8
افراد آنلاین : 1
همه : 1862
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
چت باکس

هداياي تبليغاتي مردم را تشويق و ترغيب به انجام عمل مي‌كنند.انگيزه مناسب آنها را تشويق مي‌كند كه با نماينده فروش ملاقات كنند، يك محصول جديد را امتحان كنند يا در نمايشگاه محصولات يا خدمات شما شركت كنند.
ما با چند كارشناس در اين باره صحبت كرديم كه چطور با انتخاب محصولات تبليغاتي مناسب براي انتقال پيام‌شان، توانستند ميزان فروش و تعامل مشتري‌ها با محصولات و خدمات‌شان را افزايش دهند. نتيجه صحبت ما با آنها يك فرايند پنج مرحله‌اي است كه با دنبال كردن آنها مي‌توانيد يك كمپين تبليغاتي موثر ايجاد كنيد و به دنبال آن به موفقيت برسيد.
برندهاي بزرگ، هداياي تبليغاتي را بخش مهمي از تركيب بازاريابي خود مي‌دانند، حتي زماني كه بودجه‌شان كم است. درواقع شركت‌ها بخش بزرگي از بودجه سالانه‌ي خود را به هداياي تبيلغاتي اختصاص مي‌دهند.
به گفته‌ي بث آن كيلبرگ والش (Beth Ann Kilberg-Walsh) مدير ارتباطات بازاريابي در شركت زيراكس، نقش هداياي تبليغاتي به خصوص در دوران سخت اقتصادي اهميت دارد، زيرا در اين زمانياست كه شركت‌ها به تعامل مردم بيشتر از هر وقت ديگري نياز دارند. كيلبرگ والش مي‌گويد: «كسب‌وكار امروز بسيار جدي شده است. شما بايد به نوعي سرگرمي ايجاد كنيد؛ كمي تحسين، تا شخص را به عمل وا داريد. همه دوست دارند يك چيزي برنده شوند؛ همه دوست دارند يك چيزي بدست آورند».
بازاريابان بايد در مورد چگونگي راه‌اندازي كمپين‌هاي تبليغاتي همراه با هداياي تبليغاتي راهبردي‌تر عمل كنند. آنها بايد حواس‌شان به هزينه‌ها، مخاطبين هدف و چگونگي به حداكثر رساندن بازگشن سرمايه (ROI) باشد.
فرايند ۵ مرحله‌اي كمپين‌هاي تبليغاتي:
مرحله ۱: تعريف هدف
اگر هدف افزايش فروش تا ۲۰٪ است، آن را روشن و واضح مشخص كنيد تا بتوانيد بعدا ميزان موفقيت خود را اندازه‌گيري كنيد.
همچنين تصميم بگيريد كه آيا هدف، برندمحور است يا استراتژيك، تا با اطمينان كه محصول تبليغاتي مناسب را براي اين كمپين انتخاب كنيد.
مرحله ۲: تعريف بودجه
اگر هدف اين است كه ميزان مشخصي درآمد براي كسب و كار خود را كسب كنيد، بيشتر از اين ميزان را صرف تبليغات در كمپين تبليغاتي خود نكنيد. سعي كنيد بازگشت سرمايه را حداقل دو برابر كنيد.
مرحله ۳: متغيرها را در نظر بگيريد
هنگام انتخاب مناسب‌ترين هداياي تبليغاتي ارزان براي مخاطبين هدف، اين متغيرها را در نظر بگيريد:
-> متغير شماره ۱: مخاطب هدف
هداياي تبليغاتي بايد براي مخاطبان هدف معنادار باشد.
هنگامي كه جمعيت‌شناسي مخاطب هدف را تعيين كرديد، از خود بپرسيد: آنها چطور وقت خود را صرف مي‌كنند؟ آنها كجا كار مي‌كنند: پشت ميز، در حال حركت يا هر دو؟ چه چيزي مي‌تواند براي آنها مفيد و كاربردي باشد؟ در گذشته چه چيزي در رسيدن به آنها نتيجه داده است؟
در زير نام چند هداياي تبليغاتي مناسب آورده شده است:
- مگنت: كاربردي، همه كاره و دسترسي راحت هنگام نياز.
ران لنر (Ron Lehner)، رئيس شركت Total Automotive، يك شركت عمده قطعات خودرو، مي‌گويد: «مگنت‌ها كوچك و سبك هستند و راحت مي‌توان در نمايشگاه‌هاي تجاري آنها را از اين سو به آن سو برد. وقتي شركت‌كننده‌ها از نمايشگاه برگردند، اين مگنت‌ها را روي فضايي كه جلوي چشم‌شان است مي‌چسبانند، و شش ماه بعد، وقتي آن را ببينند، دوباره به ياد شركت ما مي‌افتند».
 
- كيف: به ويژه كيسه‌هاي خريد چندبار مصرف، كالاهايي كاربردي هستند كه اكثر مردم از آنها استفاده مي‌كنند.
- تي‌شرت، خودكار، كلاه، تقويم، جاكليدي، ليوان و غيره.
ساير هداياي تبليغاتي، مخاطبان خاص خود را مي‌طلبند. براي مثال، USBها به درد كساني مي‌خورد كه دايما با آنها سروكار دارند.
-> متغير شماره ۲: پيام
مي‌خواهيد چه پيامي را انتقال دهيد؟ مي‌خواهيد مخاطب هدف خود را مزيت‌هاي خاصي كه براي آنها در نظر داريد مطلع كنيد؟
-> متغير شماره ۳: محصول تبليغاتي
سخت‌ترين قسمت، يافتن يك ابزار سه بعدي مناسب براي ابراز پيام است.
نكته: هداياي تبليغاتي نفيس را به بخشي از طرح بازاريابي استراتژيك و يكپارچه تبديل كنيد تا ببه نتايج قابل اندازه‌گيري دست پيدا كنيد.

امتیاز:
 
بازدید:
[ ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ ] [ ۰۸:۴۴:۱۰ ] [ نيلوشهابي ]
{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :
[ ]
.: Weblog Themes By ratablog :.

درباره وبلاگ

موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت   لغو عضویت
امکانات وب